Ako sa seje  búrka

6. júna 2020, stefanmichalik, úvaha

 

 

Priznám sa, pousmejem sa nad sloganom z filmu  Čierny baroni: „Plány revanšistu zhatí naši vepři boubelatí.“  Smiech ma prejde, pri pohľade na protiruskú hystériu  a panáčkovanie a štrnganie flintičiek a rachot  železných „maringotiek“ pri hraniciach Ruska: vraj na jeho odstrašenie. Ešte v roku 1997 sa mi do rúk dostalo tzv. Baburinovo memorandum s názvom: „ Prečo rozšírenie NATO   predstavuje hrozbu pre Rusko.“ A priznám sa, minimálne odvtedy  nevidím ruského zeleného mužíčka s obtiahnutým kvérom v chladničke, ako sa nám to snaží naservírovať oficiálna propaganda. Čo je ten dôvod? Po častiach tohto memoranda, ktoré hovoria o pokusoch Napoleona či Hitlera o podrobenie  si Ruska, je tam aj jedno slovo, ktoré je možným vysvetlením celej hystérie proti Rusku : suroviny a mentalita Rusov, ako aj to, že je Rusko do určitej miery vedúcou silou slovanských národov, ktoré, či niekto chce alebo nie, aj Anglosasi nemajú dvakrát v láske. „Ďakujem“  dlhotrvajúcej hystérii proti Rusku, ktorú sa tu snažia silou mocou rozsievať  určité presne známe názorové smery! „Ďakujem“ 110. poslancom NRSR za schválenie predľženia  pôsobenia slovenských vojakov v Poľsku a Pobaltských krajinách v blízkosti  hraníc s Ruskou federáciou, ako aj za fakt, že nielen zo mňa či mojich blízkych urobil  potravu pre delá. A bol by som zvedavý, či vojačikovia nielen zo Slovenska, ktorí pri hraniciach s Ruskom panáčkujú „vraj na jeho odstašenie“ vedia, že v prípade (verím, že nie!!!) nejakej kuca- pacy s Ruskom vedia, že budú nasadení do  priameho boja. A  (trochu som teraz škodoradostný) dúfam, že vojačikovia  zo SR vedia, že  v prípade klasického spôsobu boja z Ruskom pôjdu  aj z dôvodu jazykovej príbuznosti s ním do prvej línie. Pokiaľ by mi nejaký z nich povedal, že ich misia je ochranou SR, iba si poklopem po čele. 

 Búrka sa sadí  čím ďalej, tým dôkladnejšie.  Len dúfam, že sa nedočkáme jej „úrody“…