Zachovajme paniku III. (chystá sa niečo? )

17. marca 2020, stefanmichalik, spoločnosť

 

Dni prežívame rôzne: žiaci a študenti ničnerobením či tvárením sa, že sa učia, iní čítaním, upratovaním či pre-chádzkami v miestach s minimálnym výskytom ľudí. Našli sa samozrejme jedinci, ktorí sa lyžovali niekde v Taliansku či v Rakúsku a „zabudli“, že v nich „tiká“ stroj vírusu, ktorý sa rozptyľuje a „utešene“ zvyšuje počet nakazených!!!

 

Homo konzumus? (človek konzumný?)

Človek vynašiel kadečo, ale jedno ešte nie: ako nejesť! A tak ako nutné zlo prežíva namiesto koronavírusu, eurovírus vo svojej peňaženke pri nákupe potravín,s keď za pár vecí zaplatí pomaly denný zárobok (prepočítaný na koruny) a to kúpil len pár vecí. Darmo Slovenská aliancia moderného obchodu(SAMO), ktorá v mene svojich členov(Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a TESCO) vyzýva zákazníkov, aby pri nákupoch zohľadňovali svoje reálne potreby a nakupovali s mierou…

          (  v niektorých obchodoch vidno prázdne regále – ľudia panikárčia a nakupujú ešte horšie ako na sviatky)foto:internet

 

pojem neznámy?

Práve núdzové či kritické situácie ukazujú, že pre niektorých jedincov je nakupovanie s mierou pojem neznámy. Inak si totiž neviem vysvetliť ich zväčšenie objemu žalúdka a doslova prázdne regále ako pred rokom 1989, na ktoré som zažil inváziu, keď sa na nich objavili vajíčka, mäso, chlieb, pomaranče či po roku 1989 sa dostali do stavu obliehania pre dodávku kiwi (kus po 7 Kčs) predajne Ovocie a Zelenina či na prelome rokov 2016 a 2017 predajne potravín pre nedostatok masla či vajíčok. A v roku 2020, keď, podľa slov predavačiek potravín, ktoré navštevujem, sa z niektorých ľudí stali do slova a do písmena zveri a nakupujú ešte horším spôsobom ako na sviatky. Robia si zásoby a nútia aj ostatných, aby zahodili zvyšky zdravého rozumu a podľahli panike, akoby sa niečo chystalo…

 

(pri pokladniach sa tvoria dlhé rady) foto:internet